Villkor

Att köpa

Produkter beställs via nätbutiken. Lägg önskade produkter i varukorgen och gå till kassan, där man väljer leveransadress, leveransmetod och betalningssätt. Efter lyckat köp, registreras beställningen i Specialty Coffees system, och du får ett meddelande om beställningen på skärmen och per e-post.

Produkterna säljs av Alpstedt Specialty Coffee AB. Produkternas priser inkluderar mervärdesomsättningsskatten för Sverige (12 % / 25 %). Vi behåller rätten till prisändringar.

Registrering som kund

Det är frivilligt att registrera sig som kund, och det går bra att beställa produkter utan registrering. Ifall du väljer att registrera dig som kund, drar du nytta av det på följande sätt:

  • Du ser din beställningshistoria.
  • Du kan upprätthålla olika leveransadresser (t.ex. hem- och jobbadress), och välja rätt leveransadress vid kassan utan att behöva mata dessa på nytt.
  • Du kan registrera dig på förhand på registreringssidan. Du kan också registrera dig vid kassan under beställningsprocessen.

Betalningsalternativ för konsumenter

Som privatkund kan du betala i vår nätbutik via iZettle. Vi kan förnärvarande enbart ta emot kortbetalning och accepterar följande kort:

  • American Express
  • MasterCard
  • Visa

Du kan läsa mera om villkoren för iZettle här:

https://www.izettle.com/se/betaltjanstvillkor

Betalningsalternativ för företag

Som företagskund kan du betala i vår nätbutik via iZettle.

Vi kan förnärvarande enbart ta emot kortbetalning och accepterar följande kort:

  • American Express
  • MasterCard
  • Visa

Du kan läsa mera om villkoren för iZettle här:

https://www.izettle.com/se/betaltjanstvillkor

Faktura

Önskar du som företagskund betala med faktura? Gå till https://specialtycoffee.se/pages/kontakt för att kontakta oss gällande faktura köp.

Leverans av beställningar

Vi levererar varor inom Sverige. Beställningarna skickas som brev eller paket. Varje paket får en uppföljningskod som kan användas för att följa upp leveransens gång via en uppföljningstjänst. Brevförsändelser har ingen uppföljningskod.

Leveranstider

Vi skickar varorna samma eller följande vardag, vilket förutsätter att produkten finns i lager. Ifall någon produkt inte finns i lager blir beställningen fördröjd tills vi fått produkten åter i vårt lager. Vi meddelat alltid om beställningen blir fördröjd och väntar en längre tid.

Leveranstiden är kring 3-5 vardagar.

Leveranspriser

Leveransens pris är 69 kronor.

Retur och byten

Du har enligt konsumentskyddslagen rätt att returnera din beställning eller en del av beställningen inom 14 dagar från att du mottagit beställningen. Din 14 dagars ångerrätt berättigar dig inte att använda eller testa produkten. Produkten och förpackningen bör vara i ursprungligt försäljningsskick. Du har givetvis rätt att öppna produktförpackningen för noggrannare genomgång av produkten. Ångerrätten gäller tyvärr inte livsmedel, eftersom vi inte kan garantera dess färskhet och hygien till följande kund.

Ifall du fick en trasig eller felaktig produkt, ber vi om ursäkt för detta!

Som konsument står du för kostnaderna som uppkommer vid returnering av varor till oss. För att returen av beställningen ska ske så smidigt som möjligt börja med att kontakta vår kundtjänst på hej@specialtycoffee.se. Vi ger närmare anvisningar för hur returen bör ske.

När du packar in din returförsändelse, packa produkterna möjligast väl i en skild låda/papp. Använd inte produktens försäljningsförpackning som postningslåda utan att vara i kontakt med vår kundservice på förhand. Lägg i en kopia av köpkvittot i paketet samt en beskrivning av vad returen handlar om (t.ex. ånger av köp, felaktig / söndrig produkt).

Kontakta därefter vår kundservice för att komma överens om returneringen av köpesumman till dig.

Observera, att den returnerade varan måste vara hel och oanvänd. Ifall produkten eller försäljningsförpackningen inte är i försäljningsskick, kan vi tyvärr inte acceptera returneringen.

Garanti och service

Produkter som är ämnade för privatbruk har normal fabriksgaranti - normalt 1-2 år. Garantitiden nämns i produktinformationen. För företagsbruk ges oftast ingen garanti, eller garantin är begränsad. Vissa produkter har dock garanti även i företagsbruk. Ifall produkten har garanti i företagsbruk, nämns detta särskilt i produktinformationen.

Vad täcks av garantin?

Garantin täcker sådana fel som inte har uppstått pga. användaren. Sådana är t.ex. tillverkningsfel, felaktiga komponenter/material, fel i funktionaliteten osv. Garantin täcker inte användarfel eller fel som uppstår pga slarv eller försummelse, ej heller fel som uppstår pga normalt slitage. Ifall du funderar över om felet täcks av garantin, är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!

Garantiservice

Producenterna och importörerna har olika förfarandesätt gällande garantiservice. Oftast returneras produkten till oss eller importören / servicestället. Ta alltid först kontakt med vår kundservice på hej@specialtycoffee.se så ger vi noggrannare instruktioner.

Servicetiden kan variera och beror på många olika faktorer, såsom servicekö, typ av fel, tillgängligheten av reservdelar osv. Alla maskiner strävas till att servas så fort som möjligt, så att du kan åter njuta av din produkt. Du kan fråga efter noggrannare servicetidtabell från vår kundtjänst.

Service

Ofta lönar det sig att reparera dyrare apparater även om garantitiden skulle vara över. Du får kontaktuppgifterna till de olika serviceställena från vår kundservice, så att du kan be ett kostnadsestimat för reparationen. Serviceställena kan ofta även förse dig med reservdelar till din maskin.


Dataskydd

Vi sparar endast de uppgifter som kunden har gett oss. Vi hanterar inte, och sparar inte information som berör betalningstransaktionen. Vi får endast uppgiften då betalningen lyckades. Trafiken mellan vår server och kundens bläddrare är alltid krypterad.

Vi överlåter inga kunduppgifter till tredje parter. Vi skickar kund-epost åt kunder som har gjort en beställning hos oss. E-posten kan avbeställas när som helst. Kunder kan också vara med på postningslistan utan att köpa av oss.

Vi använder cookies på våra sidor. Med hjälp av cookies kan vi tex. upprätthålla innehållet i kundens varukorg.